krijg 15% korting bij je eerste bezoek! Klik hier

Botox tegen het tandenknarsen

Tandenknarsen (officieel bruxisme genoemd) komt vaak voor. Knarsen levert problemen aan het gebit. Gelukkig is het goed te behandelen met botox, want botox geeft de spier rust.

Prijs botox tandenknarsen:

Tandenknarsen (min. 2 zones)

v.a. € 249

Knarsen laat je tanden vroegtijdig slijten. Botox pakt het tansenknarsen effectief aan.

Tandenknarsen (bruxisme) is een lastig probleem, dat de tanden vroegtijdig kan verslijten waardoor het gebit ernstig beschadigd en problemen als breuk van vullingen, kaakklachten of vergroting van de kauwspieren oplevert. Omdat tandenknarsen of klemmen met de kaken vaak ‘s nachts gebeurt, kan er veel spanning en pijn in de kaak, nek- en hoofdpijn en vermoeidheid ontstaan.

Soms is de spierspanning in de kaken zo verhoogd dat je kaken overactief zijn. Overdag weet je dit meestal prima te controleren echter meestal wordt je er door je partner of tandarts op gewezen dat je ook ’s nachts onbewust knarst of klemt met de kaken.

Tandenknarsen kan door de verhoogde spierspanning voortdurend plaatsvinden, maar het kan ook alleen plaatsvinden tijdens stressvolle periodes. Het is vrijwel altijd mogelijk om tandenknarsen tegen te gaan door een behandeling met botox.

We raden je echter wel aan voor de behandeling eerst de tandarts te raadplegen of jouw kaakstand niet de oorzaak is van het knarsen.

niet meer knarsen

behandeling: 15 min

controle na 2 - 4 weken

grote kans op succes

vrijwel pijnloos

effect: gem. 3 tot 4 maanden

herhaal advies: 3 keer per jaar

weinig tot geen complicaties

gratis touch-up binnen 4 weken

Botox verlaagd de spierspanning van de kauwspieren, hierdoor stopt het knarsen

Botuline toxine is een natuurlijk eiwit dat werkt als een spierontspanner. Een botox behandeling tegen tandenknarsen kan enorm helpen, omdat botox de spierspanning in de kauwspieren verlaagd. Het tandenknarsen zal hierdoor verminderen of zelfs helemaal ophouden. Afhankelijk van de oorzaak behandelen we een of meerdere kauwspieren. Een bijkomend voordeel van het verlagen van de spierspanning is dat de kauwspieren minder worden gebruikt en deze zullen verkleinen/slinken. Hierdoor krijgt het gezicht een rustigere uitstraling. De balans wordt hersteld en het gezicht verandert van een hoekige naar weer een ronde vorm.

Over de botox bruxisme behandeling

Vragen over botox? Raadpleeg onze veelgestelde vragen pagina

Botuline toxine wordt met een zeer fijne naald geïnjecteerd. Het prikje zelf wordt door de meeste mensen niet als pijnlijk ervaren. Wanneer de vloeistof onder de huid wordt gespoten, kan dit een beetje branderig aanvoelen, afhankelijk van de plek. De behandeling duurt gemiddeld 15 minuten.

Na de behandeling kan de injectieplek kort rood zien en er kan soms een klein blauw plekje ontstaan, wat eenvoudig te camoufleren is. Na de behandeling kun je op jouw gebruikelijke wijze je huid verzorgen. Tijdens de eerste 24 uur na de behandeling wordt intensieve inspanning, een bezoek aan de sauna of zonnebank afgeraden, evenals druk uitoefenen op de behandelde plek.

De botuline toxine zal geleidelijk inwerken. Het uiteindelijke resultaat is na 10-14 dagen zichtbaar en houdt gemiddeld 3 tot 4 maanden of langer aan afhankelijk van eventuele voorgaande behandelingen. Gemiddeld zien we onze klanten 3 a 4 keer per jaar voor een botox herhaling.

Top!!!

★★★★★

Ik irriteerde mij aan het kuiltje in mijn kin. Zoals de meeste zeggen “billenkin” dus. Nog nooit heb ik iets gedaan qua fillers of botox. Ik vond het dus ontzettend spannend! Mijn onzekerheid is totaal weggehaald en het is erg natuurlijk geworden. Echt een aanrader!!!

Fijne arts, goede uitleg mooi resultaat

★★★★★

Na lang zoeken fijne kliniek gevonden. Vriendelijke arts. Zonder probleem bijspuiten. Mooie praktijk, geen prijsvechter uitstraling

Zeer tevreden

★★★★★

Zeer goede service en behandeling Zeer correct uitgevoerd. Erg tevreden over dr Kayo . Zeker aanrader.

Last van knarsen?

Laat je kaakspieren behandelen met botox.

De ervaren artsen van Glow Clinic Breda helpen je snel en met veel persoonlijk aandacht verder aan een stralende jij. Kom jij ons ook ontdekken?

Boek afspraak