Ontvang 15% korting bij je eerste bezoek! Klik hier

Ginnekenweg 8 te 4818 JE Breda | t: +31 (0)76 888 6536

huidverbetering

Peelings

Het stimuleert de celvernieuwing en verwijdert dode huidcellen. Voor een egale stralende huid, met minder fijne lijntjes!

Wat kan een peeling voor mij doen?

Peelings bevorderen celvernieuwing en verwijderen dode huidcellen. Om deze reden hebben peelings huidverjongende eigenschappen, maar zijn deze ook in te zetten voor de behandeling van pigmentvlekken, acne en algehele huidverbetering.

Indicaties die met een peeling behandeld kunnen worden

Pigmentvlekken

Fijne lijntjes

Grove poriën

Zonneschade

Vale / grijze huid (rokershuid)

Huidveroudering

Acne (gevoelige) huid

Soorten peelings

Peelings worden onderscheiden door het soort zuur wat wordt gebruikt en de diepte waarop deze werkt in de huid. Enkele zuren zijn: glycolzuur, salicylzuur, melkzuur, TCA en fenol. Wat betreft verschillende dieptes, maken we onderscheid tussen oppervlakkige, medium en diepe peelings, welke elk voor diverse indicaties kunnen worden ingezet.

Oppervlakkige peelings

Deze peelings bestaan meestal uit alfahydroxyzuren en bètahydroxyzuren. Ze maken de huid schoon, stimuleren de bloedsomloop en geven je huid een verfrissende opknapbeurt. Daarnaast zijn ze door de anti-bacteriële en talgreducerende werking, geschikt om actieve acne te behandelen.

Medium peelings

Met deze peelings kunnen pigmentvlekken, een vale huid, grote poriën en littekentjes behandeld worden. Deze peelings bevatten meestal TCA (trichloorazijnzuur) en fenol.

Diepe peelings

Wanneer de huid veel zonschade heeft en diepe rimpels, dan is een diepe peeling geschikt. De eerste sessie wordt vaak gestart met een medium diepe peeling, waarbij de volgende sessie wordt overgestapt naar een diepe peeling. Op deze manier wordt de huidreactie beter gereguleerd en ben jijzelf al wat gewend aan het nazorg proces. Diepe peelings bestaan vaak uit fenol in combinatie met TCA. Waarbij de peeling een hogere concentratie van deze zuren bevat in vergelijking met medium diepe peelings.

Huidreactie & nazorg

Na een peeling kan de huid rood zien en ontstaan velletjes. Dit is een normale en gewenste reactie van de huid, om daadwerkelijk huidverbetering tot stand te laten komen. Het vervellen kan 1-2 weken duren. Daarbij kan pigment donkerder worden en kunnen korstjes zichtbaar worden. De huid kan jeukend en warm aanvoelen, dit neemt binnen enkele dagen af. In deze herstelperiode, is belangrijk om de huid te verzorgen met de geadviseerde producten en zon(nnebank) absoluut te vermijden.

easy-tca-peeling-pain-control-2

Nieuw: Easy TCA Pain Control

Deze peel is qua indicaties en applicatie gelijk aan Easy TCA® Classic, met als verschil dat er pijnstilling aan de peelingvloeistof is toegevoegd. Dit comfort is merkbaar, zowel voor de cliënt die de behandeling ondergaat als voor de cosmetisch behandelaar die een rustige cliënt in de stoel heeft zitten. Omdat de Easy TCA® Pain Control per coating wordt aangebracht, zijn de resultaten gelijkmatig wat de behandelaar maximale controle geeft.

PRIJS PEELING

shirin-vierkant
DRS. SHIRIN

"Wat je zelf kunt doen voor een maximaal resultaat"

Shirin: "Door toepassing van zonbescherming (SPF 50) of de Post Peel Care worden niet alleen de resultaten van de behandeling geoptimaliseerd, maar wordt ook het risico op complicaties (zoals ontstekingsreacties, pigmentvlekken, etc.) voorkomen. Het is dus belangrijk deze crèmes tot minimaal 6 weken na de laatste peeling te gebruiken. Daarna kun je besluiten ermee door te gaan (omdat ze zo goed werken en afgestemd zijn op jouw huid) of terug te gaan naar je eigen merk.

Gebruik van je eigen dag- en nachtcrèmes en gezichtsreinigers dient tijdens de TCA peelingkuur (tijdelijk) te worden gestaakt, omdat deze niet zijn ontwikkeld voor toepassing op gepeelde, kwetsbare huid en vrijwel altijd irriterende stoffen (zoals parfums en zuren) bevatten die kunnen leiden tot ongewenste ontstekingsreacties of andere complicaties."

Peelings bevorderen de celvernieuwing en zijn inzetbaar voor diverse indicaties.

GESCHIKT VOOR

Huidverjonging

Huidproblemen als: pigmentvlekken, vale huid, grove poriën en (acne) littekentjes

Alle huidtypen